keskiviikko 9. marraskuuta 2011

Hitaasti mutta varmasti

Ainakin mä toivon että varmasti. Valon vähäisyys on selkeesti vaikuttanu paljon omaan energiatasoon ja viimeaikoina minkään aikaansaaminen tuntuu olevan ison työn takana. Cosplayn saralla oon ollu kyllä helevetin laiska, vaikka oon nyt puolväkisin yrittäny edistyä ihan sen takia, ettei mee taas vikoilla viikoilla siihen hirveeseen paniikkivääntöön. Frostbiteen on vain 2kk aikaa ja mun ekaa kertaa pitäs saada 2 asua kerralla yhteen coniin väännettyä. Aargh. Mut joo vois vähän tarkemmin kai kirjottaa siitä kun oon ollu vähän hiljanen tällä blogipuolella.


Ekana ois siis lauantaille tarkotus tehä tosiaan tuo Rebornin Squalo. Siihen on melkeen kaikki matskut jo luojankiitos hankittuna ja nyt on sit sitä kasaamista. Toisin kuin monet muut, en käytä tohon tekonahkaa vaan teen ihan perus puuvillakankaasta. Joskus vuosia sitte hankin mustat pillifarkut että modaisin niistä ekan cossin housut, mut näin ei tapahtunu ja otin ne sit hyötykäyttöön tässä. En ois muutenkaan ehkä osannu tehä niitä istuviks jos oisin alottanu tyhjästä, kun noi on tollasset tosi ...kollaasimaiset et huh huh. Odotan kauhulla takin kaavottamista. Leikkelin siis mun farkuista palat mitkä korvaan noilla vaaleilla osilla ja oon siinä vaihees mis ne palat pitäs yhistää ja ommella. Tää kaikki on tapahtunu etanavauhtia, koska mun aivot on taas jossain enkä osaa ajatella loogisesti.

Tosiaan takki on sit kokonaan alottamatta. Proppeja just tässä tällä viikolla alotin, multa on jääny kivasti koulusta tota 3mm paksusta puupahvia pari suikaletta jäljelle niin niistä saa ton miekan väännettyä. Vähän mä evoon ja tänään leikkelin niitä paloja, mahtaakohan siitä tulla minkään näköstä ku mulle näyttää suoran viivan aikaansaaminen olevan ihan mahotonta. Jos jotain oon näit pukuja tehdessä huomannu on se, ettei mikään oikeen tunnu toimivan sujuvasti ja kivuttomasti. Hmm, ehkä se tästä. Mitä tulee sit peruukkiin ja piilareihin, niin niitä olen jo vähän testaillu. Piilarit on koomisesti isontavat, mut ei ne niin kauheesti häiritse. Ostin Candylens.comista siis harmaat Dolly eyet ja juuri kuin halusin, niin ne näyttää silmissä taittuvan siniseen. Suosittelen muuten tota sivua piilareiden hankintaan, hintataso on suhteellisen alhainen, suurinta osaa linsseistä saa vahvuuksilla joissan tapauksissa jopa jonnekki -10 (eikai kukaa niiin sokee oo..) kuin myös ilman ja ne näkyy tosi selvästi myös hyvin tummissa silmissä. Kertakaikkiaan mahtavat, tosin niiden vesipitosuus on aika alhanen niin silmät kuivuu kokoaika ja se on masokista touhuu pitää niit pitkät conipäivät silmissä ilman silmätippoja (liikaa tästä kokemusta).

Suttunen vessakuva on sitä itseään

Peruukki on kyllä aivan ihana, niin kauan kun siihen ei koske. Jösses ei kestä ku sekuntti, kun se on jo kunnolla takkuuntunu. Poltan päreeni sen kanssa varmaan vähän liianki kanssa ja ei menny kauaa kun pidin sitä päässä, niin hittovie siinä tulee kuumaki. Kuvasta poiketen sävy on selkeesti harmaa ja näytän vanhalta siinä, mut oi ihanaata. Voi miksi pitkät karvat takkuuntuu. Noh, enhän minä niitä kampaile sitte ite conissa, vaan saan oman assistenttini sinne harjailemaan niitä pitkin conipäivää, ahaha. Nauroin tässä sitäkin kuinka siniset silmät ei oikeen sovi mulle, näytän liian....kiltiltä? Joo. Ehkä mä saan vielä kunnon kuvia jossain vaiheessa aikaseksi, nyt on kamera ollu jo monta viikkoa tavaravuorien alla niin sinne se sit helposti unohtuuki. Katotaan josko saan jotain valmista näytille seuraavaan postaukseen.

Virallisten värien puuttumisen takia kokeilin ite väritellä ja tällä mennään asussa 

Sitten siihen sunnuntain asuun, eli Karnevalin Garekiin. Tää on vielä raaemmassa muodossa, en oo ees kankaita käyny, karvaa lukuunottamatta, metästämässä missään. Ainoostaan noi goggelssit ja peruukki on hankittuna. Peruukin kanssa kävi niin ihanasti, ettei se oikeen matsannu sen kuvan kanssa ja sain paljon pitemmän mitä halusin.

 
Tää on melkee identtinen sen kanssa mitä oikeesti sain.

Joo se siis tarkotti sitä et piti ekaa kertaa ikinä rueta kunnolla kynimään peruukkia. Vähän kauhistutti, mut näin jälkikäteen olihan se ihan hauskaa. Meil on ennestään hyviä leikkailuun tarkotettuja välineitäki. En täysin varma ollu mitä hittoa olin tekemässä vaan leikkelin menemään ja jossain vaiheessa innostuin käyttämään vain kunnon saksia enkä ohennussaksia. Melkeen koko peruukki meni niillä ja hitusen kaduttaa kun siel on vähän...kökköjä liian lyhyitä kohtia sen takia ahaha. Ei se mitään, ei ne niin selkeesti näy. Aikaa meni yhteensä jotain 5 tuntia 3 päivän aikana ja peruukista tuli mun ehoton suosikkini.

Noi piilarit oikeesti pelottaa mua...

Että tollasta. Pitäs nyt oikeesti edetä näis jutuis, vaikka sitte hampaat irvellä. Mourua vaivaa kaamosmasennus. Ensviikolla saan lisää rahaa niin pääsen hankkii niitä kankaita ja ehkä siitäkin sais sitä intoo. We'll see. On muuten meijän eka talvicon, joten odotan kauhunsekaisella innolla mitä meijän masokisticonista tulee kun siihen lisätään lunta ja pakkasta...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti